Saturday, October 2, 2010

Sabarkan aku

Malam yang sejuk.
Tapi tak bermakna hati aku sejuk.
Hati aku..
Sedih..
Geram..
Marah..
hmm..
Ya Allah!
sabarkan aku ya Allah!
kerana aku muslimlah aku berbeza dengan mereka yang tidak bersabar

Wahai insan...
teruslah dikau menabur bakti dan budi 
walau tiada balasan dari yang lain
walau cemuhan yang kau peroleh
walau baktimu itu tak dipandang
walau budimu itu tak dibalas
....
Wahai insan
yakinlah pada Dia
kerana Dia yang sentiasa ada itu
sentiasa nampak apa yang kau taburkan pada ummah
Dia yang Maha Tahu itu
sentiasa tahu keikhlasanmu 
Dia yang Maha Kuasa itu
punya kuasa untuk membalas budi dan baktimu
....
Sabar,sabar,sabar
itu kunci segala kerunsingan
kunci segala masalah
sebelum semuanya terlerai.
Wahai manusia
ingatlah!
Andai kau ikhlas melakukan semua itu
hati kau takkan sedih
hati kau takkan geram
hati kau takkan marah
sebab semua itu hanya kerana Allah
untuk Dia yang Maha Satu itu
yakin itu.

No comments:

Post a Comment