Wednesday, May 15, 2013

A Long Journey.

Assalamualaikum.

Dahsyat kau iqin. Lama sangat dah tak update belog ni. Lama sangat dah kot. Sebab malas+ tak rajin+tak ada masa.

Sepanjang tu jugaklah, macam-macam jadi. Ada manis, ada pahit, ada masam. Hidup atas dunia pinjaman ni memang Allah nak bagi kita rasa semua. Then, pepandai lah kita extract apa yang patut.

Baru-baru ni, accident . Bak kata ikhwan, xde la sampai patah-patah tulang an? Aish dia ni. Syukur seinfinitinya kot aku rasa. Syukur tak patah-patah, syukur bila x-ray tiada apa yang retak. Especially dada. Bayangkan kalau dada ni ada komplikasi apa-apa. Ya Allah, minta jauh semua tu. Syukur muka tak banyak luka. Cuma gigi depan ni patah sikit. Sikit je ea, tak la sampai rongak. ^^

Motor pun ok lagi, masih berfungsi. Tapi seriously tak berani dah nak bawak motor. Seriauuuuu.

Mama n ba datang nilai last week. Diorang bawak kancil retro warna merah. hihi. Even takde la auto and baru macam myvi or viva, aku dah cukup syukur ba nak bagi kete bawak kat nilai ni. Thanks ba!

Then, x da dah nak cerita apa. Setakat ini, itu yang penting.

Btw, semenjak 2 menjak ni aku duk repeat video-video dan lagu-lagu ni. Merdu dan bermakna lah kot. Entah.

1) Just Give Me A Reason (Pink ft Nate Ruess)
2) Shine Your Way (OwlCity ft Yuna)

Akhir kalam, izinkan aku mencoretkan serba sedikit doa. Moga bermanfaat, InsyaAllah.

"Ya Allah, grant me the best. Even it is hard and tough to be accepted, just let me endured it with Your love. Sometimes, I knew You are the best planner, but still, I wish I can have what I want, what i dreamed for. Shower me with Your love, my Lord.."

Aku sedar. Aku seorang. Berharap pada yang tak sudi. Berharap pada yang tak punya persamaan dengan aku. Sudahlah. Cuba belajar berhenti clinging on human. Cling on Him, Rely on Him.

Ok, nite.
 Wassalam..






1 comment:

  1. turunkan sikit malas, tambahkan rajin pasti masa akan bertambah. Moga cepat sembuh! Moga jumpa jodoh yg bek! Finally ter update setelah bersawang. Moga Istiqamah! Looking 4 next post. Rezeki mlm ni..Just visited n its update. :-)

    ReplyDelete