Tuesday, November 20, 2012

Kenapa aku lebih memilih blog?

Assalamualaikum :)

Actually cik nak buat 2 entry ni.This is the first.The second will be after this ea...

Bismillah.

Tercetusnya idea nak menulis psal 'kenapa aku memilih blog' sebagai medan untuk aku meluah semua cerita ni adalah bila aku tonton video Dr Fatin Liyana kat Youtube. Pengacara Nasi Lemak Kopi O tu bertanyakan Fatin.Macam ni la lebih kurang ayatnya, "Fatin,adakah awak menulis entri di blog setiap hari? Atau awak menulis hanya bila ada cerita-cerita menarik untuk dikongsikan?" Jawab Fatin, "Tak. Saya menulis bila saya gembira.".

See?

Dan
aku pun fikirlah. Fikir punya fikir,kenape ae?

Lastly, aku jawab sendiri.

Sebab, bila aku cerita kat blog, it just like i'm talking to the blog. Aku cerita semua benda yang aku rasa aku nak cerita. Dia tak mencelah, dia tak potong ape yang aku nak cerita. Get it?

Dan jika dibandngkan pulak dengan keadaannya bila aku bercerita dengan makhluk yang bernama manusia ni, probability untuk distraction datang tu tinggi. Ok, aku bagi contohla kan..


Suatu petang yang hening...

Chantek: Ayu, saya ada cerita ni. Semalam an...


Belum sempat je si Chantek ni nak mulakan ceritanya, si Anggun datang mencelah..


Anggun: Ayuuuu!!! Mai jap. Cer tengok gambar Dato' Lee Chong Wei ni. Ohsem kot!


Tidakkah anda rasa seperti berkeinginan untuk membaling kasut je kat si Anggun tu? Argh.

Bayangkan kita ni yang dah semangatnya melebihi meter, tetiba ada orang potong? Ish2. Cakap siang pandang-pandang cik oi.

Haa. Sebab tu lah aku tak berapa nak suka story-mory dengan 'manusia' ni. Memang tak semua manusia macam 'manusia' ni. Tapi most of them yes.

Hmm. Jadi sebab kenapa kitorang (geng-geng blogger) rajin nak story-mory kat blog, it depends on that individu. Ok?

Adalah jugak aku dengar mulut-mulut yang mungkin tak berapa nak rajin gosok gigi ni mengeluarkan statement macam ni.

"Alah, blogger tu nak cari publisiti je tu"
"Blogger tut tu memang suka cerita dari A-Z life dia kat orang ramai."

Yes, maybe ada yang jenis macam tu. Tapi boleh tak 'include'kan sekali ayat ni,

"Tak semua blogger macam tu. Ada yang jenis tak suka bercerita dengan manusia (macam cikwardah ni la)".

A bit nice and proper kot.

:)

Okkeh,dah zohor ni.
Solat dulu!

time makan di Restoran Tasik Raban yang tepi tasik otw ke kelantan.


Lots of love,
Cikkwardah.




No comments:

Post a Comment