Thursday, March 25, 2010

perjalanan ini..





Tak terucap kepiluan ini
Titik hitam yang menghijab hati
Hitung dosa saat pergi takkan kembali
Sisa umur tidak undur lagi

Perjalanan dalam kehidupan
Bukan jauh ketentuan datang
Mungkin esok takdir takkan dapat dihalang
Untung nasib di genggaman Tuhan

Isi alam puspa warna
Bukti Tuhan Maha Kuasa
Ke manakah arah tuju
Hukum Tuhan pasti berlaku

Bukan tempat lalai leka
Di dunia bakti ditempa
Tanam budi luhur murni
Di akhirat tempat abadi

Himpun doa dipohon harapan
Pinta Rahmat petunjuk pimpinan
Ikhtiar usaha moga dengn Nur dari Tuhan
Suluh terang jalan kebahagiaan

  Perjalanan kita masih jauh...menuju alam yang kekal dan pasti..dunia bukan tempat lalai dan leka,tetapi tempat untuk kita bercucuk tanam sebanyak mungkin amalan untuk bekalan di sana kelak..namun hati ini selalu lupa,kalah dek hasutan nafsu yang melalaikan..
  Kekadang terfikir alangkah bagus andai diri tak pernah melakukan kesilapan dan dosa..jadi,apa guna diciptakan syurga dan neraka??pasti terselit hikmah dariNya yang kita tak tahu..mungkin setelah menyedari dosa yang tlah dlakukan,diri akan lebih dekat denganNya,lebih selalu ingin ingat padaNya..
  Jangan sesekali menyesal atas apa yang telah kita lakukan..ambil pengajaran dan jauhi dari mengulanginya buat kali kedua..Allah pasti menggantikannya dengan sesuatu yang lebih indah dari itu kelak..Punca ia berlaku, kita sendiri bisa menjawabnya..Muhasabah diri..Pada ana,kurang mengingatiNya adalah punca kita mudah tewas dengan bisikan syaitan..kekadang niat untuk melakukan sesuatu yang mulia juga boleh terpesong andai termakan bisikan dari syaitan untuk berasa riak dan takabbur..Alangkah ruginya pahala bertukar menjadi dosa..Nauzubillah...
  Sebelum memulakan hidup baru bagi menjamin masa depan,betulkan niat.Berubahlah kerana Allah..kerana Dia yang memberikan kita kesempatan untuk berubah..Kejayaan yang bakal kita peroleh pula milik semua..untuk islam..jadi,dlm usaha untuk berubah,jagalah hubungan sesama manusia..doa mereka untuk kita bakal menyusur andai hubungan terjaga..Dan yang paling penting..letaklah seluruh kebergantungan kita kepada Allah..Yakinlah denganNya..Usaha,Doa,Tawakkal a'lAllah..
 
     Bantulah aku Ya Allah dalam perjuangan yang tak seberapa ini andai dibandingkan dgn perjuangan RasulMu..Bantulah aku untuk berubah menjadi yang lebih baik dan sentiasa di jalanMu..Jauh dari mendatangkan fitnah..Amin..

~Aku cinta Allah~
Andaikan diriku bisa seperti yang lain
Yang Kau sayang
Yang Kau rindukan
Yang Kau cintai

Aku lemah tanpa-Mu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolong ku tolong ku Yaa Allah

Setiap air mata ku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan kau lagi

Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku cinta Allah
........(^_^)..........

No comments:

Post a Comment