Monday, November 28, 2011

Mampukah aku?

Assalamualaikum.
 Ini perkongsian aku dan kamu(blog).
Mungkin aku punya keluarga,sahabat untuk aku cerita semua masalah yang membelenggu aku,tapi bila difikirkan kembali,mereka juga punya masalah sendiri.Jadi,lebih baik aku luahkan semuanya di sini.Agar bisa meringankan beban itu.

 I'm the eldest.Starting my study without PTPTN either JPA.Semuanya mama dan baba yang tanggung.Kalau di tanya kenapa tak ambil PTPTN,jawapan saya mudah.Saya tak nak berhutang selagi saya belum bekerja.Ya,ada kontra dan pro nya.But it's my decision and i've to face all the upcoming problems.

 Here,i've to struggle so that after my 1st final exam dalam semester satu ni keluar,saya boleh apply JPA.Ya Allah,rasa macam tak mampu pun ada.Hmm..

Struggle..
Struggle..
Struggle..

Fikir dan fikir dan fikir dan fikir..
Saya rasa tak siapa boleh tolong saya dapatkan keyakinan itu melainkan Dia.
Ya,Dia.

Teringat lagu Hijjaz,Jalan Bahagia..

Di dalam menjalani hidup didunia
Tiada lepas dari pancaroba
Kita yang diciptakan dengan kelemahan
Perlukan petunjuk panduan Tuhan
Tiada yang kuasa melainkan Dia
Mentakdir menentukan segalanya
Supaya selamat dunia akhirat
Tekun pada amal ibadah



Aku mohon ya Allah.
Bantu aku.
Bantu aku.
Bantu aku.


credit to deviantart.com


No comments:

Post a Comment